ZRÓB TO ZE MNĄ ! BLUZKA HISZPANKA Z FALBANKĄ

Hej kochani !
Dzisiaj postanowiłam zrobić z Wami małe DIY . Zrobimy bluzkę hiszpankę . Uwaga , uwaga ze STAREJ MĘSKIEJ KOSZULI

Z tego co zdążyłam zauważyć bluzka hiszpanka będzie hitem tego lata ! Jednakże ,kiedy zobaczyłam ile kosztuje w Zarze ( w H&M też patrzyłam ,ale same szmatki i nie do końca mój styl ) to złapałam się za głowę i postanowiłam zrobić ją sama . 

Inspiracje : 



 :
love this everyday outfit:
 :

 :






Ewidentnie fanką hiszpanek jest Jessi Mercedes <3

Potrzebujesz :

  • starej, męskiej koszuli , najlepiej jak największej ( im więcej materiału posiadasz ,tym masz większe pole do popisu ) 
  • maszyny do szycia 
  • gumki ( takiej zwykłej białej , kupuje się ją w pasmanterii )
  • szpilek krawieckich ( opcjonalnie , ja sobie nimi po prostu spinam materiał zanim zrobię fastrygę ) 
  • nitka + igła 
Krok 1
Zastanów się jak ma wyglądać twoja bluzka , dobrze przemyśl co będziesz po kolei robiła . 
Ja zaczęłam od podzielenia koszuli na sekcje , starając się przy tym zmarnować jak najmniej materiału . 
Odcięłam rękawy  i kołnierzyk od tułowia koszuli . Został mi prostokątny pas materiału , który potem stanie się bluzką . 



Krok 2. 
Zrób "zaszywkę" na gumkę  i odetnij pasek materiału na którym znajdują się guziki . 
"Zaszywka" to miejsce na gumkę ( u mnie w domu przynajmniej tak na to mówimy ) , aby zrobić zaszywkę musisz znaleźć lewą stronę materiału ( wiadome jest ,że zaszywka musi być na górze bluzki ) i zagiąć mały paseczek ok. 3-4 cm , tak na oko . Następnie ( PO LEWEJ STRONIE ) ten zagięty paseczek zaszyć. W ten sposób masz taką" kieszonkę" na gumkę . 
Krok 3. 
Kiedy zrobiłaś już miejsce na gumkę , to możesz przymierzyć pierwowzór swojej bluzki . 
Do gumki przyczep agrafkę i wsuwaj powoli w zaszywkę ,którą zrobiłaś wcześniej . 
U mnie to wyglądało tak :


Krok 4. 
Czas na rękawki . Ja sobie wymarzyłam ,że moje będą tak samo pomarszczone jak bluzka . 
Rękawki stworzyłam przecinając stare rękawy koszuli . Zrobiłam w nich zaszywkę na gumkę i tyle .

Krok 5. 
To wymagało najwięcej główkowania ... Jak wcisnąć tą gumę ,żeby zbytnio się nie namęczyć ?
Ja najpierw zrobiłam mikro dziurkę w naszywce w tułowiu bluzki i wcisnęłam do tego miejsca gdzie miałam zamiar przyszyć pierwszy rękawek ( czyli do prawego boku bluzki ) i w tamtym miejscu zrobiłam kolejną mikro dziurkę , tym razem przecięłam zaszywkę też z przodu . No i w tym boku dołożyłam rękawek i zaczęłam wciskać gumę ,kiedy już guma była w zaszywce w rękawku , znowu zrobiłam dziurkę w zaszywce tułowia i zaczęłam wciskać gumę na tył bluzki . Tak robiłam dopóki nie doszłam do lewego boku . Z lewej strony zrobiłam to samo co z prawej . 
Krok 6. 
Naciągnęłam gumkę, tak aby cała bluzka nie spadała . Po lewej stronie przyszyłam gumkę do materiału w zaszywce , aby guma się trzymała . 
Oto efekt :





Moi Drodzy ! Ja wiem ,że z moich tłumaczeń ciężko coś zrozumieć ,ale z chęcią wyjaśnię Wam wszystko czego nie rozumiecie :* Piszcie ,czy podoba Wam się moja hiszpanka i czy chcecie więcej DIY ! 
XOXO , Pi  

5 komentarzy :

  1. Jakie super, przekaż mi tą wiedzę telepatycznie bo też tak chcę ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejka zrobiłam tunel wciągnęłam gumkę ale nie mam zielonego pojęcia jak przyszyc rękawki... Pomożesz? Albo ktoś kto ma tą wiedzę jak to zrobić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matko przepraszam , dopiero teraz zauważyłam komentarze

      Usuń
    2. ja też miałam z nimi problem , musiałabyś mi wysłać fotkę jak to wygląda :)

      Usuń

Dziewczyny PriPi © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka